«Βόμβα» Βαρουφάκη: Η ασάφεια στη συμφωνία ήταν σκόπιμη και σε συνεννόηση με τους εταίρους

«Βόμβα» Βαρουφάκη: Η ασάφεια στη συμφωνία ήταν σκόπιμη και σε συνεννόηση με τους εταίρους
Με «βόμβες» ξεκίνησε η πρώτη συνέντευξη σε ελληνικό τηλεοπτικό μέσο του υπουργού Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη ο οποίος μιλώντας στον ΑΝΤ1 και τον Γιώργο Παπαδάκη είπε ούτε λίγο ούτε πολύ ότι η συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης στο Eurogroup ήταν ασαφής γιατί το ζήτησαν οι Ευρωπαίοι προκειμένου να μπορέσουν να περάσουν την παράταση του προγράμματος από τα κοινοβούλιά τους
 


Συγκεκριμένα, σε σχετική ερώτηση του δημοσιογράφου για τις ασάφειες στη συμφωνία, ο κ. Βαρουφάκης είπε: «Είμαστε περήφανοι για το βαθμό της ασάφειας της συμφωνίας. Οσον αφορά το πλεόνασμα, το ότι δεν αναγράφεται ακριβώς ο στόχος είναι σαν να μας λένε ότι καταλαβαίνουμε το σκεπτικό που μας παρουσιάζεις, ότι δεν μπορείς να έχεις πλεόνασμα 4,5% τα επόμενα 10 χρόνια γιατί θα καταστρέψεις τον ιδιωτικό τομέα. Δεν βάλαμε νούμερο, γιατί η συμφωνία πρέπει να περάσει από τα άλλα κοινοβούλια. Για αυτό συμφωνήσαμε να το αφήσουμε free. Εγώ θα είμαι  ο πρώτος ΥΠΟΙΚ που δεν θα αναφερθεί ποτέ σε νούμερο αν δεν είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσει να το υλοποιήσει. Αν πω ένα νούμερο θα πω ψέματα», είπε χαρακτηριστικά.
Αλλα, σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Βαρουφάκη στον ΑΝΤ1 είναι τα εξής:
Για τις ασάφειες στη συμφωνία με τους Ευρωπαίους
  • Είναι μια μεγάλη επιτυχία μια πραγματικά μεγάλη επιτυχία η συμφωνία της περασμένης Παρασκευής
  • Η Ευρώπη σύρεται τα τελευταία πέντε χρόνια σε μια μνημονική διαδικασία που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα πρώτα
  • Αυτή την αυτοματοποιημένη λιτότητα που δημιουργεί ανθρωπιστική κρίση δεν αφήνει τους λαούς να έχουν ελπίδα
  • Εμείς τους είπαμε αφενός ότι υπάρχει ένα πρόγραμμα, μνημόνιο, όλη αυτή η σκοτοδίνη, αλλά το κράτος έχει συνέχεια, υπάρχει μια υπογραφή που μας δεσμεύει. Από την άλλη είπαμε ότι ο λαός μας έδωσε εντολή να αμφισβητήσουμε το μνημόνιο. Το ερώτημα είναι πώς παντρεύονται αυτά;
  • Ενα πράγμα που ειπώθηκε τις πρώτες φορές που πήγα έξω ήταν ότι οι εκλογές δεν αλλάζουν τίποτα, υπάρχει συμφωνία πρέπει να την εφαρμόσετε
  • Αν πηγαίναμε έξω και λέγαμε στους λαούς ότι η δημοκρατία έχει καταργηθεί λόγω της ευρωκρίσης σε ποιους θα κάναμε δώρο; Στην Λεπέν
  • Τι κάναμε; καταθέσαμε βέτο στα δυο πρώτα γιουρογκρουπ, επιμείναμε να κάνουμε πολιτική συζήτηση στο γιουρογκρουπ
Αποστάσεις από τις προεκλογικές εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ
  • πετύχαμε από αυτή τη σύγκρουση να αλλάξουμε τους συσχετισμούς, η απομόνωση αυτή να ανατραπεί πλήρως. Από εκεί που ήμασταν μόνοι μας....
  • Θα είμαι ξεκάθαρος. Πρώτον εγώ δεν ήμουν και δεν είμαι μέλος του ΣΥΡΙΖΑ. Ζήτησα να γίνω, αλλά δεν... Η σύνδεσή μου με τον ΣΥΡΙΖΑ έγινα τα δυο τρία χρόνια και κυρίως μέσω του Τσίπρα
  • Οι κορωνες δεν βοηθάνε, είναι η άποψή μου.
  • Το 2012 όταν ψήφιζαν στη Βουλή το δεύτερο μνημόνιο είχα γράψει ένα άρθρο να μην το ψηφίσουν γιατί δένουν τις επόμενες κυβερνήσεις. Οσο μπαίναμε πιο βαθιά σε αυτή τη μαύρη τρύπα όλο και πιο δύσκολο θα ήταν.
  • Νομίζω ότι ο κόσμος καταλαβαίνει καλά τι έκανε εκλέγοντας την κυβέρνησή μας. Εξέλεξε μια κυβέρνηση που θα έλεγε όχι. Εγώ είπα όχι απολύτως σε όλα, έγινα κουραστικός στο γιουρόγκρουπ. Αυτό που έλεγα ήταν ότι το μνημόνιο τελείωσε.
  • Το μνημόνιο επιβάλει στο δημόσιο αυτά τα τεράστια δάνεια και συνοδεύεται από μια σειρά μέτρων. Αυτά τα μέτρα έπαιξαν το ρόλο της απαξίωσης της έννοιας της μεταρρύθμισης. Οταν ο συνταξιούχος ακούει οι μαζί τα φάγαμε, ότι ταυτόχρονα θα χτυπήσουν φαρμακεία, ταξί, κομμωτήρια, την ώρα που η μεγάλη φοροδιαφυγή παραμένει στο απυρόβλητο, η μεταρρύθμιση αποκτά την έννοια που έχει στη δημοκρατία του Ιράκ.
  • Η συμφωνία είναι γεμάτη από ασάφειες. Είμαστε περήφανοι για το βαθμό της ασάφειας της συμφωνίας. Καταλαβαίνουμε το σκεπτικό που μας παρουσιάζεις, ότι δεν μπορείς να έχεις πλεόνασμα 4,5% τα επόμενα 10 χρόνια γιατί θα καταστρέψεις τον ιδιωτικό τομέα. Δεν βάλαμε νούμερο, γιατί η συμφωνία πρέπει να περάσει από τα άλλα κοινοβούλια. Για αυτό λένε να το αφήσουμε free. Εγώ θα είμαι  ο πρώτος ΥΠΟΙΚ που δεν θα αναφερθεί ποτέ σε νούμερο αν δεν είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσει να το υλοποιήσει. Αν πω ένα νούμερο θα πω ψέματα.
Δεν θα αυξηθεί ο ΦΠΑ σε νησιά, φάρμακα, παραμεθόριο, βιβλίο και θέατρα
  • Δεν θα αυξηθεί σε νησιά, φάρμακα, παραμεθόριο, βιβλίο και θέατρα ο ΦΠΑ. Θα ψάξω να βρω κάποιο προϊόν άνευ σημασίας για να αυξήσω τον ΦΠΑ και να δείξουμε καλή θέληση.
  • Η Τρόικα και θεσμοί είναι το ίδιο δεν θα ξανάρθουν στη χώρα μας ως συμμορία τεχνοκρατών
  • Δεν θα γίνουν μονομερείς ενέργειες  '
Το ΣΚ έρχεται το νομοσχέδιο για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές
  • Μέσα στο Σαββατοκύριακο θα είναι έτοιμο το νομοσχέδιο για τις ληξιπρόθεσμες και θα κάνουμε και άλλες ενέργειες υπέρ των των φορολογούμενων που ήταν συνεπείς
  • Αυτό το κείμενο της συμφωνίας γράφτηκε με στόχο το τέλος του Μνημονίου
  • Οι Ευρωπαίοι μου λένε μπράβο για ότι κάναμε και λένε θα το κάνουμε και εμείς στη χώρα μας
  • Στη Θεσσαλονίκη, εγώ δεν ήμουν μαζί τους τότε, εκτός από το πρόγραμμα, είχαν πει και κάτι άλλο,  είχαν πει ότι όλα αυτά θα γίνουν με ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και ένα μικρό πλεόνασμα.
  • Επίσης, δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι δεν θα πάμε ξανά στην αναξιοπρέπεια των πρωτογενών ελλειμμάτων.
  • Αυτό το κείμενο, η συμφωνία, δεν είναι προγραμματικές δηλώσεις. Είναι φύλο συκής για να τελειώσει το Μνημόνιο
  • Εμείς είπαμε χτυπήστε μας, βασανίστε μας, εμείς το μνημόνιο δεν θα το εφαρμόσουμε
  • Η συμφωνία είναι μεταβατική
  • Ο λαός είναι σοφός, ο λαός μου ζητάει να ανακτήσουμε την αξιοπρέπεια, ζητάει μια κυβέρνηση να πει όχι.
Η απάντηση στον Μηλιό
  • Στεναχωριέμαι όταν ακούω από Συριαζαίους το αφήγημα
  • Στην ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ υπήρξε δημιουργική διαφωνία, δεν έβαλε κανείς εναντίον μου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γνωρίζατε ότι το Εθνικό Ζώo της Ελλάδας είναι το δελφίνι;

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΤΑ!