Η ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ, Η ΜΠΕΦΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ


Δώδεκα χρόνια μετά την πτώση του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ στη θαλάσσια περιοχή του Σουνίου κατά την οποία έχασε τη ζωή της η 35χρονη, τότε, γιατρός Σοφία Μπεφόν και ακόμη τέσσερα άτομα, η υπόθεση κλείνει καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας επικύρωσε την καταβολή αποζημίωσης ύψους 600.000 ευρώ στους συγγενείς της. Το ποσό θα δοθεί από το ελληνικό δημόσιο γιατί σύμφωνα με το σκεπτικό οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας των αεροδρομίων Μυκόνου και Αθήνας, δεν ενημέρωσαν τον κυβερνήτη για την επιδείνωση του καιρού που προκάλεσε την τραγωδία!.

Κυριακή 14 Ιανουαρίου του 2001. Το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ σηκώνεται από το αεροδρόμιο του Ελληνικού με πλήρωμα τέσσερα μέλη, τον ιταλό κυβερνήτη Αντόνιο Βακάρι,  συγκυβερνήτη τον Παναγιώτη Κοταδέλη, την γιατρό Σοφία Μπεφόν και τον νοσηλευτή Γιώργο Λεβετζόνη. Θα πραγματοποιήσει αεροδιακομιδή από την Πάτμο στην Αθήνα του 75χρονου ασθενούς Αγαπητού Βαρκάδου που είχε υποστεί καρδιακό επεισόδιο. Το ελικόπτερο κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες παίρνει τον ασθενή, όμως καθώς επιστρέφει στην Αθήνα, σε απόσταση επτά ναυτικών μιλίων του Σουνίου εξαφανίζεται από τις οθόνες των τριών ραντάρ της Αττικής. Παίρνει αριστερή κλίση και το ελικόπτερο προσκρούει με δύναμη στην επιφάνεια της θάλασσας με αποτέλεσμα να  αποκοπεί το ουραίο τμήμα. Η καμπίνα διαλύεται και βυθίζεται αμέσως. Λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης ο θάνατος των 5 ανθρώπων είναι ακαριαίος. Τα σώματά τους παρασύρονται  από τα θαλάσσια ρεύματα, μακριά από το σημείο της πτώσης. 
ήταν σίγουρα παράτολμη η απόφαση πραγματοποίησης της πτήσης, εν μέσω δυσμενών καιρικών συνθηκών, αλλά όταν από αυτήν εξαρτάται η διάσωση ή ο θάνατος ενός ασθενούς, τότε το πλήρωμα αποδεικνύει με τις πράξεις του την μεγαλειώδη πλευρά της ανθρώπινης φύσης, μη διστάζοντας να θέσει και τις δικές του ζωές σε κίνδυνο.
Το πόρισμα της επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων ανέφερε ότι από τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας της Μυκόνου δόθηκε στον κυβερνήτη του ελικοπτέρου δελτίο καιρού προγενέστερο του ισχύοντος με αποτέλεσμα ο καιρός να φαίνεται καλύτερος απ ότι τελικά ήταν. Εάν ο κυβερνήτης είχε λάβει το νεότερο δελτίο με την ραγδαία επιδείνωση τότε σύμφωνα με την κοινή λογική και τους κανόνες της επαγγελματικής ειδικότητας, θα προσγειωνόταν το ελικόπτερο στο αεροδρόμιο της Σύρου που έχει νοσοκομείο και δεν θα είχαμε 5 θύματα. Την ίδια ώρα ούτε ο ελεγκτής των Αθηνών ενημέρωσε το ελικόπτερο για τις ακραίες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν πάνω από το αεροδρόμιο του Ελληνικού. Τα συντρίμμια του μοιραίου ελικοπτέρου βρέθηκαν 5 μέρες μετά κοντα στη νησίδα Αγιος Γεώργιος, στα ανοιχτά του Σουνίου. Δυστυχώς καμιά από τις οικογένειες των αδικοχαμένων, εκτός από αυτήν της Σοφίας Μπεφόν, δεν μπόρεσε να πει το τελευταίο αντίο στους δικούς της ανθρώπους, αφού ποτέ δεν βρέθηκαν. Μόνο η σορός της άτυχης γιατρού, αναγνωρίστηκε με την μέθοδο του DNA, σχεδόν 3 μήνες μετά το τραγικό συμβάν, στις 18 Μαρτίου 2001, όταν το πτώμα της βρέθηκε στο ακρωτήριο Γραμβούσα των Χανίων".
Το δικαστήριο έκρινε τώρα ότι υπάρχει ευθύνη του Ελληνικού Δημοσίου για να αποζημιώσει τους συγγενείς των θυμάτων και επιδίκασε ως αποζημίωση λόγω ψυχικής οδύνης από 200.000 ευρώ στους δυο γονείς της 35χρονης Μπεφόν και από 100.000 ευρώ στον σύζυγό της και την αδελφή της για τον διαρκή και έντονο ψυχικό πόνο που τους προκλήθηκε από το θάνατό της.                                                  http://diasimesistories.blogspot.gr/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γνωρίζατε ότι το Εθνικό Ζώo της Ελλάδας είναι το δελφίνι;

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΤΑ!